Klíčem k úspěchu jsou informovaní občané. Chceme vybudovat moderní a otevřený úřad, který bude aktivně a vstřícně komunikovat, naslouchat všem občanům města a informovat včas o plánovaných záměrech tak, aby se mohla rozvíjet široká diskuze. Kromě vlídné osobní komunikace se zasadíme také rozvoj elekronické komunikace.
Neprodleně se zasadíme o změnu ve vedení úřadu s cílem zlepšit komunikaci a přístup k občanům. Úředníci musí jednat slušně a bez zbytečného odkladu spravedlivě rozhodovat. Každý občan musí být vždy vstřícně vyslechnut, poučen o svých právech a postupu úřadu v jeho věci. Každému se musí dostat včas správné rady a pomoci například s podáními nebo formuláři. Prosadíme dodržování principů dobré správy.
Budeme prosazovat rozšíření úředních hodin na každý pracovní den. Každý by měl být obsloužen kdykoliv v pracovní době, pokud to dovolí provozní podmínky. Stávající úřední hodiny by navíc zůstaly jako garantované, kdy budou úředníci plně připraveni vyřizovat požadavky občanů, kteří se dostaví osobně.
Jsme si plně vědomi, že se nejedná o jednoduchou záležitost. Víme, že úřad má mnoho povinností a úředníci musí mnohdy vést šetření a jednání i mimo úřad. Chceme ale zamezit tomu, aby byly občané zbytečně odmítáni i v případech kdy je možné vyřešit jejich problémy v pracovní době mimo stávající úřední hodiny.
Veřejná jednání zastupitelstva musí být snadno přístupná širokému okruhu občanů. Budeme usilovat o vedení jednání v centru města na místo nedůvodných opakovaných jednání v jedné z okrajových částí města. V místních částech budeme prosazovat jednání pro diskuze a řešení místních záležitostí.
Zasadíme se o včasné a objektivní informování občanů. Budeme prosazovat zřízení úřední desky blíže občanům a efektivnější využívání vývěsek. Chceme občany včas informovat o plánovaných záměrech tak, aby občané mohli vyjádřit svůj názor a ovlivnit například i priority města.
Budeme prosazovat široký rozvoj komunikace prostřednictvím informačních technologií. Zavedeme elektronickou podatelnu, kterou město dosud nemá. Zpřehledníme webové stránky a umožníme prohlížení informací i podle vztahu k jednotlivým částem města a budeme digitalizovat a zveřejňovat důležité dokumenty.
Vybudujeme skutečný informační systém pro občany města, který umožní zveřejňování informací, evidenci požadavků, ankety, otevřenou diskuzi, on-line objednávání na úřad do vyhrazených termínů apod. Z on-line evidence požadavků občanů pak bude jasně patrné, zda-li vedení města zvládá řešit problémy obyvatel.